fbpx

למה בעצם צריך מקדם אתרים?

קידום אתרים הוא אחד מהתחומים הכי חשובים ובמקביל – הכי פחות מוערכים בימים אלה.

לא בגלל שאנשים לא מעריכים מקדמי אתרים, אלא בגלל שרבים לא מבינים עד כמה חשוב לפנות אל מקדם אתרים מקצועי כדי להזניק את מידת ההצלחה של האתר לטובת ההצלחה של העסק.

למעשה, קידום אתרים עוסק בעיקר בהתאמות שונות של האתר שלכם למנוע החיפוש של גוגל, כדי שהלקוחות הפוטנציאלים ימצאו אתכם יותר בקלות, גם אם הם לא יודעים בכלל שהעסק שלכם קיים.

באופן הזה, הדירוג של האתר בגוגל ישתפר. כך יהיה קל אף יותר למצוא את האתר שלכם בגוגל, תהיה לכם תנועת גולשים ערה יותר באתר והמכירות של העסק יעלו.

אז מקדמי אתרים – איך הם בדיוק עושים את זה?

מה ההבדל בין קידום אתרים לבין בניית אתרים?

בניית אתרים לעסק – מתמקדים בנושאים חשובים רבים, כמו חווית משתמש, עיצוב גרפי, שימוש בתוכן איכותי ועוד.

כל אלה חשובים מאוד ואף יש להם משמעות רלוונטית לתהליכי קידום אורגני, אבל זה ממש לא מספיק, כי חוקי המשחק נקבעים לפי האלגוריתם של גוגל וצריך להתאים את האתר לחוקים האלה:

  • כדי לעשות קידום אורגני בגוגל בצורה יעילה.
  • בכל חיפוש רלוונטי ולא רק כשמישהו מחפש את האתר שלכם.
  • צריך שהאתר שלכם ייראה טוב בתוצאות החיפוש ולא רק יופיע שם.
  • צריך ליצור נראות אטרקטיבית בתוצאות החיפוש, כדי שגולשים ירצו להיכנס ולבסוף גם יגרמו לדירוג של האתר בגוגל לעלות.

את התהליכים האלה עושים רק אנשי קידום אתרים.

מה זה אונסייט, אופסייט ואיך הם משפיעים על הדירוג בגוגל?

למעשה מדובר על מושגים די פשוטים, שמשמעותם:

  • OnSite – פעולות שאפשר לעשות בתוך האתר כדי לקדם אותו בתוצאות החיפוש בגוגל
  • OffSite – פעולות שאפשר לעשות מחוץ לאתר כדי לקדם אותו בתוצאות החיפוש בגוגל

פעולות OnSite מתמקדות בשיפור קוד האתר, תוכן האתר, חווית המשתמש וכן הלאה.

פעולות OffSite, לעומת זאת, עוסקות בקידום האתר באמצעות קישורים והמלצות מאתרים מובילים אחרים לאתר שלכם, פרסום אורגני ברשתות חברתיות וכן הלאה.

הקשר בין OnSite, OffSite ושיווק דיגיטלי

פעולות OnSite, כמו גם פעולות OffSite, משפיעות באופן ישיר על יכולות שיווק דיגיטלי של העסק שלכם. בעיקר כי שיפור הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל הוא גורם חיוני בהשפעה שלו על חיזוק יכולות שיווק דיגיטלי לעסק.

רק כשיש לכם אתר בולט בתוצאות החיפוש של גוגל, יש סיכוי טוב ללקוחות פוטנציאליים להבחין בכם.

כך גם לגבי מיתוג עסקי, תהליך המיתוג בפני עצמו מספק לכם ולעסק שלכם יכולות שונות המשפרות את הפוטנציאל השיווקי של העסק, גם אם הן לא עוסקות באופן ישיר בשיווק דיגיטלי, או מסורתי.

קידום אתרים OnSite

תפקידן של פעולות אונסייט לקידום אתרים הוא לשפר את הדירוג של האתר בגוגל באופן עקיף על ידי שיפור של תהליכים ומאפיינים שונים של האתר. ביניהם:

  • להבטיח שהקבצים באתר פתוחים ונגישים לגוגל, ללא חסימות והפרעות
  • להכניס ביטויי מפתח לתפריט של האתר
  • להכניס קישורים פנימיים, שיקלו על הגולשים להשאיר באתר שלכם כמה שיותר זמן
  • למלא את האתר בתוכן איכותי, מקורי, רלוונטי ומעניין
  • לשפר זמני טעינה של האתר ושל עמודים שונים באתר
  • לשפר את חווית המשתמש בחנות אונליין של האתר, לוודא אבטחה אופטימלית וכתיבת קוד נכון כדי להקל על גישת גולשים לחנות.

דברים שרק מקדמי אתרים יכולים לעשות עבורכם

  • מחקר מקיף על מילות מפתח (ביטויי חיפוש נפוצים בתחום המקצועי של העסק) כדי לבסס תוכן רלוונטי ואטרקטיבי באתר
  • מחקר שוק – מיהם המתחרים המובילים שלכם, מה הם עושים כדי למשוך לקוחות ואיך אתם מתמודדים עם התחרות
  • שורה של פעולות אונסייט ואופסייט שיקדמו את האתר שלכם למקומות הראשונים בגוגל
  • מילוי האתר בתוכן איכותי, רלוונטי ומעניין, כדי לעזור להפוך את הגולשים המזדמנים ללקוחות פוטנציאליים ולבסוף – ללקוחות פעילים ונאמנים.
  • שיווק איכותי ואפקטיבי של האתר, כדי שרק הלקוחות המתאימים ביותר יגיעו אליכם

איך עושים שיווק אפקטיבי לאתר?

  • תוכן עשיר ואיכותי בתא שלכם
  • חווית משתמש משופרת, זמני טעינה מהירים, נגישות ונוחות
  • תכנים מובנים, קריאים וברורים, שמעצימים את המוצר והשירות של העסק, שמסבירים היטב ללקוח מה הוא יכול לקבל אצלכם.

בשורה התחתונה

דיברנו כאן על חלק גדול מפעולות קידום אתרים שאתם יכולים לקבל אצל מקדם אתרים מקצועי בלבד, אבל רק על חלק מהן.

יש עוד הרבה דברים שמקדם אתרים מקצועי ואיכותי יכול לעשות כדי לספק לאתר שלכם קידום אפקטיבי, בליווי שיווק דיגיטלי איכותי, להגדיל את התנועה באתר שלכם ולממש את הפוטנציאל של האתר בתור נכס וירטואלי מניב, שמביא לכם לקוחות איכותיים באופן קבוע ומגדיל את שיעור ההמרות בצורה משמעותית.