fbpx

מחקר מילות מפתח ל- SEO

מחקר מילות מפתח הוא אחד האלמנטים החשובים בתחום קידום אתרים בפרט וגם בתחום שיווק דיגיטלי בכלל.

הוא למעשה השלב הראשון בשורה של תהליכים שונים, שמטרתם לקדם את האתר ואת העסק שלכם באמצעות תחום שלם שנקרא SEO.

אז איך מחקר מילות מפתח מתבצע? איך הוא מסייע לקדם את האתר שלכם ומה המשמעות שלו בפועל?

בניית אתרים מבוססת מחקר מילות מפתח

בניית אתרים היא אמנם תחום נפרד מ SEO, או מה שנהוג לקרוא בעברית "קידום אתרים", אבל באופן טבעי, שני תחומים אלה גם כרוכים זה בזה באופן בלתי נפרד.

בניה נכונה של האתר כוללת ביצוע פעולות שונות אשר אם הן נעשות בצורה נכונה – יכולות לסייע לקידום האתר שלכם באופן משמעותי.

לכן, לפני שמתחילים לבנות אתר, אתם צריכים להגדיר לעצמכם מיהו קהל היעד שלכם, באילו פלטפורמות אינטרנטיות הקהל הזה נמצא ואילו ביטויים הוא מקליד בגוגל, כשהוא מחפש שירותים ומוצרים בתחום המקצועי שלכם. כך תוכלו לחבר את שני התחומים ולתפוס שתי ציפורים ביד אחת.

האם כשהוא מחפש אינסטלטור למשל הוא כותב: "אינסטלטור בבית שמש"?

או אולי דווקא: "תיקון נזילה באסלה"

ואולי גם: "החלפת אסלה"

"אסלה שבורה"

וכן הלאה.

כל ביטוי חיפוש כזה יניב תוצאות אחרות בדפי התוצאות של גוגל ואם הביטוי הרלוונטי לא מופיע באתר (גם אם זה האתר של האינסטלטור הכי טוב בבית שמש), הגולשים לא יגיעו אליו בכלל.

איך מיתוג עסקי קשור לקידום אתרים?

מיתוג עסקי הוא הדרך הבטוחה, המוכרת והאפקטיבית ביותר להבטיח שהלקוחות יקשרו את האתר שלכם, כמו גם כל פרסום אחר שלכם, לעסק הספציפי שלכם.

למה הכוונה?

המטרה היא לא רק שהלקוח יחפש "אוכל תאילנדי מעולה בתל אביב" ויגיע לאתר שלכם, אלא גם  ידע לזהות את המסעדה ברחוב כשהוא רואה אותה.

את זה משיגים באמצעות מיתוג עסקי.

זיהוי הלוגו של העסק שלכם, השפה העיצובית של העסק, זיהוי עיצוב הצבעים, השלט, הפרסומים השונים בדיגיטל או בעולם האמיתי.

כך מאפשרים ללקוחות לחבר את כל מאמצי השיווק שלכם לעסק שלכם ולמצוא אתכם בקלות.

אז גם כשאתם מקדישים את כל תשומת הלב שלכם לתכנון נכון של האתר בעזרת שימוש במילות מפתח וביטויי חיפוש נפוצים אתם חייבים לזכור את חשיבות המיתוג העסקי ולהשתמש בכלי החשוב הזה בצורה נכונה.

פרסום ברשתות חברתיות

קידום אתרים בגוגל - בעזרת גוגל

גוגל מבינה היטב את החשיבות של קידום אתרים בגוגל בתור ערך בפני עצמו ולכן מציעה כלים למדידת האפקטיביות של מילות מפתח שונות וכך אתם יכולים לחפש מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם. המערכת של גוגל מראה לכם לא רק את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, אלא גם מתי לאורך השנה משתמשים יותר במילים כאלה ואחרות, באילו אזורים בארץ, עד כמה הביטויים הללו נפוצים ועוד.

פעולות לביסוס ביטויי חיפוש נפוצים באתר

כעת יש לחלק את האתר שלכם לפי עמודים, נושאים, או קטגוריות – בהתאם לאופי האתר ואופן החלוקה שלו כדי לתכנן בצורה חכמה ומתוכננת מראש, איך כל אחד מהעמודים באתר יכול למשוך טראפיק בדרך אחרת, עם מילות מפתח שונות.

השלב הבא הוא שלב תכנון של סדר היררכי של עמודי האתר.

בשלב זה אתם צריכים להבין מתוך כלל השירותים והמוצרים שאתם מציעים, מה הכי מבוקש ונחוץ אצל הגולשים. את זה אתם יודעים לפי מחקר מילות המפתח שעשיתם, לפיו אתם יודעים מהם ביטויי החיפוש הנפוצים ביותר בתחום שלכם.

את הנושאים החמים ביותר אתם מציבים בקדמת הבמה, בפרונט של האתר – עמוד הבית, תפריטים, עמודים עיקרים וכן הלאה.

לבסוף, את הביטויים הנפוצים בחיפושים בגוגל, אתם צריכים לשלב בעמודים הרלוונטיים באתר שלכם.

כך המערכת של גוגל תוכל להסיק שהאתר שלכם מציע מענה, פתרון, או תשובה, לחיפושים נפוצים ויקפיץ את האתר שלכם בתוצאות החיפוש, למקום בולט, כאשר הגולשים מקלידים את ביטוי החיפוש בגוגל.

אם אין לכם עמוד כזה לכל ביטוי – כדאי ליצור אותו במיוחד.

לסיכום

מגוון פתרונות פרסום ושיווק

מחקר מילות מפתח מאפשר לכם למעשה לבסס תקשורת עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ועם האלגוריתם של גוגל – בשפה שלהם.

מילות מפתח הן המילים שהגולשים שלכם משתמשים בהן לחיפוש אחר שירותים ומוצרים כמו שלכם וזוהי שפה שהאלגוריתם של גוגל מבין.

שילוב של ביטויים אלה באתר שלכם בצורה חכמה ונכונה, יביא בהכרח את האתר שלכם למקום טוב יותר בתוצאות החיפוש ויכניס טראפיק, שהוא כמו אוויר לנשימה עבור העסק שלכם.

מכאן והלאה – הכל תלוי בכם.