fbpx

אופטימיזציה לאתרים - 16 פעולות שיקפיצו את האתר לעמוד ראשון

אז מהו אופטימיזציה לאתר? האופטימיזציה מבוצעת בתוך האתר, זוהי סדרת טיפולים וליקויים בסיסיים הנדרשים לביצוע ע"י מנהל האתר או מקדם אתרים. האופטימיזציה מתייחסת לביצוע פעולות OnSite של האתר המקודם, עיקרי הטיפול הם: בדיקת תוכן, ליקויים ברמת קוד (HTML), טיפול בהיררכיית כותרות H1-H6, תגיות מטא, טיפול במהירות אתר ועוד.

בכתבה הבאה נעבור על כל סעיפי האופטימיזציה שנדרשים לביצוע בתחילת כל פרויקט כחלק מהכנת תוכנית עבודה לתקופת הקידום.

תגית מטא - Title

תגית ה-Title הינה תגית אשר מוגדרת עבור כותרת העמוד, כותרת העמוד מוצגת בראש הכרטיסייה בדפדפן וגם בתוצאות החיפוש של גוגל (ייתכן ואם גוגל ימצא לנכון להציג טייטל שונה אז לא בטוח שנראה את הטייטל שאנחנו הגדרנו).

ה- Title מוגדר בתוך קוד HTML בחלקו העליון של התגיות בתוך התגית HEAD. אורכו של התגית להכיל עד 65 תווים, בתוך תגית הטייטל אנחנו נטמיע את הביטויי המקודם שלנו בעמוד הספציפי הזה. ישנה חשיבות רבה לאופן כתיבת תגית ה- Title ולכן נצטרך להיעזר במחקר מילות מפתח על מנת להגדיר את הטייטל.

אופן הטמעת התגית מבצעת דרך מערכת ניהול של האתר, בכל מערכת ניהול ישנו אזור המוגדר להגדרת תיאור העמוד Title,לדוגמא באתרי וורדפרס נצטרך להשתמש בתוספי קידום, כגון: Yoast, או AceSEF באתרי ג'ומלה.

רוצים לדעת איך נראה תגית ה- Title? כך נראה תגית הטייטל בתוך ה- Head:

<title>איך עושים אופטימיזציה לאתר?</tltle>

תגית מטא - Description

תגית ה-Description הינה תגית אשר מוגדרת עבור תיאור העמוד. יש לציין עבור כל עמוד או מוצר את התיאור בקצרה אשר יציג לגולשים את רלוונטיות העמוד ומה הולך להיות מוצג בפניו. חשוב לציין כי ייתכן שבתוצאות החיפוש של גוגל לא תמיד יופיע הדיסקריפשן שאנחנו מכניסים לעמודים, אלה מנוע החיפוש של גוגל יציג על-פי החיפוש את תיאור העמוד הרלוונטי ביותר.

חשיבותו של הדיסקריפשן לקידום אתרכם הינו הכרחי, מומלץ לנסח משפט אשר יכיל את המילות מפתח לקידום, שילוב מילות המפתח אמורה להיות כחלק ממשפט טבעי, אין צורך לדחוס את המילות מפתח.

אז מהם הכללים לכתיבת Description מנצח לעמוד? ריכזנו עבור מספר כללים:

  • אורך מקסימלי לכתיבת הדיסקריפשן הינו: 156תווים.
  • אורך מינימלי לכתיבת הדיסקריפשן הינו: 65 תווים.
  • הדיסקריפשן חייב להיות מקורי ולא מועתק או אינו מופיע בעמוד נוסף.
  • יש לשלב מילות מפתח באופן טבעי
  • מומלץ לנסח משפט עבור 2 המינים (זכר ונקבה)

רוצים לדעת איך נראה תגית ה- Description? כך נראה תגית הדיסקריפשן בתוך ה- Head:

<meta name="description" content="כאן אנחנו נציין על-פי הכללים את תיאור העמוד">

תגיות H1-H6

תיוג כותרות H בעמודי הנחיתה באתר הינם הכרחיים ובעלי משקל רב לקידום האתר. ישנם 6 סוגי כותרות כאלו והם: H1, H2, H3, H4, H5, H6. לכל כותרת שכזו ישנם חשיבות רבה ומשמעות למבנה ההיררכיה של העמוד.

כותרת H1 – היא למעשה הכותרת הראשית של העמוד, זוהי כותרת נושא העמוד. חייבים לוודא שכותרת העמוד H1 תופיע לפני שאר הכותרות H בעמוד מבחינה היררכית. כך אנחנו מגדירים למנועי החיפוש שזוהי הכותרת הראשית שלנו, ומכילה לרוב את הביטויים לקידום על בסיס עמוד הנחיתה.

כותרת H2 – היא למעשה הכותרת המשנית של העמוד, יכולה להופיע מספר פעמים בעמוד. מומלץ שהיא תופיע לפני כותרות H3-H6. בכותרות H2 ניתן להטמיע מילות מפתח לקידום בנוסף למילות מפתח שכבר הגדרנו בכותרת הראשית של העמוד H1.

כותרת H3 – היא למעשה כותרת משנית ברמה 3, באמצעות כותרת זו נוכל לפרק את כותרות העמודים לפרקי פרקים ולהציג תתי נושאים. כותרת H3 תגיע לרוב אחרי כותרת משנית H2.

כותרת H4-H5-H6 – הינם כותרות תתי משנה, הם פחות נפוצים באתרי אינטרנט ואף שכיחים. הייתי ממליץ כן להשתמש בהם בניווט לעמודי מוצר, ניווט לעמודי מאמרים, ניווט לעמודי קטגוריה ועוד …

הטמעת פירורי לחם

הטמעת פירורי לחם באתר breadcrumbs מציג עבור הגולשים את מיקומו ביחד לאתר, בעזרת פירורי הלחם אנחנו מציינים לגולשים את הדרך שהם עברו מעמוד הבית ועד העמוד אשר הם נמצאים בו.

את פירורי הלחם מומלץ להטמיע מעל כותרת H1 של העמוד. כאשר מנוע החיפוש מגיע לסרוק את האתר מוצג בפניו הניווט שהגולש עבר עד להצגתו של עמוד זה.

איכות התוכן

התוכן הוא המלך! זהו החלק העיקרי של האתר ועמודי הנחיתה באתר. לתוכן ישנו חשיבות רבה על מנועי החיפוש וגם על הגולשים באתרכם. התוכן חייב להיות מקורי ואיכותי, ואינו מועתק או משוכתב מאף אתר (אפשר לקבל עונש מגוגל), איכות התוכן משפיע על תהליך הקידום והחיבור של הגולשים באתר. אם התוכן מעניין את הגולשים והם ממשיכים לקרוא אותו סימן שנעשה עבודה יסודית ואיכותית וגם מנוע החיפוש של גוגל יתעדף את אתרכם. הייתי ממליץ להשקיע על תוכן איכותי אשר משקף את שירותי העסק וחזון העסק.

ישנם מקדמי אתרים וחברות פרסום אשר משתמשות בצפיפות מילות מפתח כחלק מהתוכן, לדוגמא: בעבר היו משתמשים בצפיפות מילות מפתח של 3%-4% מהתוכן אשר מופיעות בתוכן. מה שאומר שהתוכן לא יהיה איכותי כי נצטרך להטמיע את המילות מפתח באילוץ. ההמלצה שלי היא לא להשתמש בשיטה זו, לדאוג שהתוכן ייכתב בטבעיות.

מה חשוב בתוכן? להלן רשימת סעיפים שתצטרכו לעמודי הנחיתה של באתר:

  1. תוכן איכותי ומקורי, הכי חשוב שהתוכן יהיה טבעי וללא השפעתו של ה SEO על התוכן, גוגל יודע לזהות מילות מפתח גם אם ישנו אותיות חיבור כמו:ו, ב וכו'.
  2. אורך התוכן ואיכותו משפיעים גם כן על הדירוגים באתר, מומץ לא לרשום תוכן קצר של 200-300 מילים, הייתי ממליץ על יותר מ 500 מילים.
  3. שילוב תמונות וסרטונים בעמודי החיתה יעשירו את התוכן שלכם, מומלץ לנווט את הגולשים בין התוכן לסרטונים ותמונות באמצעות המשכי קריאה וכפתורים רלוונטיים.
  4. כתיבת התכנים בצורה טבעית, לא חייבים שהכתיבה תתבצע עבור מנועי החיפוש, ניתן לשלב מספר ביטויים לקידום מרשימת המילות מפתח.

שיפור מהירות טעינה

מהירות טעינת האתר הינו אחד הגורמים החשובים באתר בתהליך קידום אורגני. גולשים רבים אשר מבקרים באתרכם ירגישו באיטיות שקיימת באתר ולפעמים יאלצו לצאת ממנו ולהמשיך למודעה הבא. הקווים המנחים של גוגל ברורים ולכן הם רוצים להציג אתרים בעלי זמני טעינה מהירים, כדאי לכם להתמקד בשיפור זמני הטעינה באתר.

כלים לבדיקת מהירות אתר:

  1. PageSpeed Insights – הינו כלי של גוגל אשר בודק את מהירות האתר. הבדיקה מתבצעת לסוגי שונים של מסכי מחשב וסמארטפונים, גירסה זו היא חינמית.
    קישור לאתר החברה: Google PageSpeed Insights
  2. כלי חזק מאד ופופולארי:  gtmetrix.  מציע גם פתרונות והסבר כיצד לשפר מהירות.
    קישור לאתר החברה:  gtmetrix
  3. PingDom – הינו כלי שבודק גם כן את מהירות האתר ומציג רשימת סעיפים הדרושים לטיפול. לבאתר של התוכנה מוצגים 2 סוגי חבילות. החבילה הראשונה מוצאת בחינם, ואילו החבילה השנייה מוצאת בתשלום.
    קישור לאתר החברה:  Pingdom Website Speed Test
  4. WebPagetest – הינו כלי אשר בודק את את מהירות האתר, ניתן לבחור בהגדרות את יעד השרת ומיקומו, פירוט מלא אשר מפרט את התיקונים הנדרשים לבצע באתר.
    קישור לאתר החברה:  webpagetest

קישורים פנימיים

קישורים הינם אחד הפרמטרים החשובים בתהליך קידום האתר, כשמדובר על קישורים חיצוניים. לפיכך גם קישורים פנימיים הינם חשובים אף יותר ויש צורך לשלבם כחלק מהטקסט. על מנת לחזק עמודים או מוצרים יש צורך להוסיף קישורים פנימיים מעמודי מאמר וקטגוריה אל עמוד היעד שאנחנו מעוניינים לחזק.

הוספת קישורים פנימיים ניתנים גם ע"י אנקורים מדוייקים, כלומר ניתן להשתמש במילת המפתח לקידום בקישור הפנימי, הייתי ממליץ להוסיף BOLD בקישורים הפנימיים.

שימוש במדיה

השימוש במדיה הינו חלק עיקרי בתהליך אפיון עמוד הנחיתה, כפי שכולם יודעים לא מספיק רק תוכן איכותי, אלא גם הוספת מדיה תעשיר את עמודי הנחיתה ותתן לגולש נפח ורלוונטיות.

מספר סוגי מדיה לשימוש בעמודי נחיתה ומוצר:

  • הטמעת תמונות
  • הטמעת סרטונים
  • הטמעת מצגות
  • הטמעת מחירון
  • הטמעת מחשבון משכנתא
  • הטמעת מחשבון היריון
  • הטמעת מחשבון משלוח
  • הטמעת צ'אט לייב
  • הטמעת תגובות הגולשים
  • ועוד …

Alt + Title לתמונות

הטמעת תגית ALT לתמונות הכרחי, עבור כל תמונה נצטרך לציין את המתואר בתמונה במספר מילים. תיאור התמונה עוזר למנועי החיפוש לקשר בין התוכן ובין התמונה, כך שאם בוצע חיפוש ברשת על ביטויי מסויים, יתכן כי האתר שלנו יופיע בתוצאות החיפוש בתמונות.

תגית ה- Title רובנו לא משתמשים בה, אך כן מומלץ הוסיף אותה לתיאור התמונה, במקרה שהגולשים באתרנו יעמדו על התמונה יוצג בפניהם תיאור התמונה אשר הוקלד ב- Title.

צמצום גודל תמונות

משקל התמונה הינו אחד הפרמטרים אשר משפיעים על זמני הטעינה של האתר, לכן אנו ממליצים להקטין את גודל התמונה לגודל האזור שהוא מוטמע, ובנוסף להקטין את משקל התמונה שלא תעלה על 100KB, על-ידי ביצוע פעולות אלו אנחנו חוסכים בזמני טעינה ומשפרים את חוויית המשתמש.

תקינות קוד

אי תקינות קוד HTML,CSS, JS משפיעים על איטיות האתר בהעלאתו הראשונית ובמהלך השהייה באתר. אם ישנם שגיאות קוד הם יכולים לפגוע במהירות האתר ובהיררכיית תגיות HTML. אנו ממליצים לבצע בדיקה לתגיות וקוד האתר על מנת להגיע לאופטימיזציה מלאה של תגיות HTML וקוד האתר PHP, ASP.NET וכו'.

שגיאות JS יכולות לגרום לתקלות צד משתמש ופגיעה בחוויות משתמש ואף לפגוע במהירות האתר וזמן טעינה כבדים. מומלץ לבצע אופטימיזציה לקוד ולהגיע לרמה אופטימלית של הסקריפטים.

מבנה היררכי

המבנה ההיררכיה של האתר מתבסס על-פי מחקר מילות מפתח ופיתוח עמודי נתיחה וקטגוריות באתר. ההיררכיה באתר מתחילה מעמוד הבית ותחת חלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות אשר משוייכים תחת עמוד הבית.

דוגמאות להיררכיה באתר:

דף הבית -> דף פנימי (אודות, צור קשר וכו' …)

דף הבית -> קטגוריה ראשית -> דף פנימי

דף הבית -> קטגוריה ראשית -> קטגוריה משנית -> עמוד מוצר

חווית משתמש

אופטימיזציה לאתר כוללת גם חוויית משתמש, כחלק משיפור עמודי הנחיתה באתר אנחנו חייבים להתחשב ולסגנן את עמודי הנחיתה שיהיה נגישים וחוויית המשתמש תיהיה ברמה הגבוה ביותר, נוחות השימוש של המשתמש באתר נחוצה, מכוון ששהותו של המשתמש באתר משפיע על איכות האתר, בעל ערך מוסך לגולשים והמלצות המבקרים לגולשים נוספים.

מחקר מילות מפתח

האם נחוץ לבוא מחקר מילות מפתח? התשובה היא: כן.

לפני שמתחילים לבצע עדכונים ושינויים באתר נצטרך להכין תוכנית עבודה אשר כוללת הכנת מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים. להכנת מחקר מילות נפתח נוכל להיעזר בכלי של גוגל לחצו כאן לכלי מילות מפתח של גוגל. נצטרך כעת לבצע מחקר מתחרים ולבדוק מהם הביטויים אשר המתחרים שלנו משתמשים, ולאחר מכן נטמיע אותם בכלי גל גוגל ונתחיל לאתר את המילות מפתח בעלי נפח חיפוש. לאחר שהכנו מחקר מילות מפתח נצטרך לחלק לקטגוריות ותתי קטגוריה ולהתחיל לבנות היררכיה לאתר.

Rich Snippets

Rich Snippets הינו אופטימיזציה לנתונים מובנים באתר. מטרתה היא להציג למנועי החיפוש את סוג התוכן. ע"י הטמעת קוד טכני באתר באמצעות נתונים מובנים נוכל לציין לגוגל תוכן עשיר יותר והצגתו בתוצאות החיפוש לגולשים אשר חיפשו שירות או מידע ספציפי.

נציג בפניכם מספר דוגמאות וסוגים שונים של Rich Snippets:

דוגמא 1: מכירת מוצרים באתר

ע"י סימון קוד טכני במוצרים שלנו נוכל להדגיש נתונים מובנים עבור מנועי החיפוש והצגתם בתוצאות החיפוש כמוצרים עם מידע פירוט המוצר, מחיר המוצר, תגובות על מוצר, דירוג המוצר ועוד …

דוגמא 2: אירועים

אתר אשר מספק מידע על אירועים יוכל להדגיש נתונים מובנים עבור מנועי החיפוש, הנתונים המובנים שניתנים לשלב באתר בין היתר הם: שם האירוע, סוג האירוע, תאריך האירוע, מיקום ועוד …

דוגמא 3: אתר מתכונים

אתר מתכונים אשר מכיל מידע על אופן הכנת המתכון יוכל להטמיע ולהדגיש נתונים מובנים בעמוד, הנתונים המובנים יכולים להיכלל בין היתר: תיאור המתכון, זמן הכנה, דירוג ממוצע של המתכון, סוג הארוחה (בוקר, צהריים, ערב), מספר הקלוריות, זמן הכנת המתכון, כמות סועדים ועוד …

יצירת מפת אתר xml

עבור כל אתר נצטרך להכין מפת אתר, מטרתה של המפה היא: הצגת מבנה האתר, הצגת מבנה ההיררכיה של האתר, הצגת קטגוריות ותתי קטגוריה, מוצרים ועמודי פנימים ועוד …

מפת האתר מגישים לגוגל על מנת שמנוע החיפוש יסרוק את עמודים האתר, ובכך נוכל להציג לגוגל את המבנה ההיררכיה של האתר וסוגי התכנים אשר מוטמעים באתר.